PROJEKT O KRAJACH NIEMIECKOJĘZYCZNYCH

PROJEKT O KRAJACH NIEMIECKOJĘZYCZNYCH

Klasa 7 na zajęciach języka niemieckiego przygotowała projekt prezentujący cztery kraje niemieckojęzyczne - Niemcy, Austrię, Liechtenstein i Szwajcarię.

         Celem projektu było rozwijanie motywacji wśród uczniów do nauki języka niemieckiego przez poszerzanie wiadomości realioznawczych obszaru niemieckojęzycznego.

         Uczniowie pogłębiali wiedzę  o Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Liechtensteinie, zdobyli wiedzę o krajach niemieckojęzycznych – ich historii, kulturze, geografii, polityce, zwyczajach, co przyczyniło się do zainteresowania językiem niemieckim.

         Uczniowie wyszukiwali informacje realioznawcze z obszaru państw niemieckojęzycznych (flagi, stolice, duże miasta, podział administracyjny, rzeki, szczyty, zwyczaje świąteczne, potrawy, muzyka, architektura, sport, ciekawostki). Oprócz prac plastycznych uczniowie dokonywali ustnych prezentacji zebranych informacji.

         Projekt edukacyjny jest efektywną metodą nauczania kształtującą wiele umiejętności oraz integrującą wiedzę z różnych obszarów tematycznych. Jej istotą jest wspólna praca służąca realizacji określonego przedsięwzięcia. Tym razem projekt z języka niemieckiego zakładał poszerzenie wiadomości krajoznawczych dotyczących obszaru państw niemieckojęzycznych.

         W trakcie pracy nad projektem uczniowie rozwijali swoje zainteresowania związane z krajami niemieckojęzycznymi, umiejętność wykorzystywania technologii informatycznej, kształcili umiejętności pracy w grupie i rozwijali umiejętności planowania własnej pracy.

Wspólne działania uczniów przyczyniły się do poszerzenia i uporządkowania ich wiedzy na temat krajów niemieckojęzycznych.

            Uczestnicząc w projekcie uczniowie zdali sobie sprawę, że zwiedzając kraje niemieckojęzyczne można doskonale się bawić i edukować zarazem.  Dowiedzieli się, w jaki sposób żyją mieszkańcy  krajów niemieckojęzycznych, w jaki sposób spędzają czas, jak świętują ważne wydarzenia. Mogli dostrzec różnice i podobieństwa wynikające ze wspólnej historii państw które poznawali.

Do fotorelacji podczas zajęć wykorzystano sprzęt zakupiony z programu laboratorium przyszłości.